Bu sene arkadaş grubumuzla yapmış olduğumuz Antalya tatilimiz, ani bir kararla Antalya’dan helikopterle Kapadokya gitmemizle birlikte bizim için unutulmaz bir tatil oldu. Grubumuzun içinde yurtdışından gelen bir arkadaşımız da vardı ve daha önce sadece İstanbul’a gelmiş olmasına rağmen Türkiye aşığı biri olduğunu diyebiliriz. Türkiye’de gezilmesi gereken yerleri neredeyse bizden daha iyi biliyordu ve Antalya’yı da çok sevmişti. Havuz başında içeceklerimizi yudumlayıp keyif yaparken bir yandan da arkadaşımız bize böyle doğal ve tarihi güzellikleri olan bir ülkede yaşadığımız için ne kadar şanslı olduğumuzu ve internette gördüğü ülkemizin çeşitli yerlerinden çekilmiş güzel gezi fotoğraflarını anlatıyordu. Gördüğü fotoğraflarda en çok Kapadokya’ya hayran olduğunu ve bir gün mutlaka oraya da gidip gezmek istediğini söyledi. Özellikle peri bacalarının, havadaki balonların ya da balon turu esnasında çekilen güzel manzara fotoğraflarını görüpte hayran olmamak mümkün değildi zaten. O fotoğrafları gören herkeste mutlaka gitme isteği uyanır zaten ki bizde de öyle olmuştu.

Helikopterle Kapadokya

Beş arkadaştık ve bizler de bu zamana kadar her ne kadar Kapadokya’ya gitmek istesekte bir türlü fırsat olmamıştı. Tatilimizin bitmesine daha iki günümüz vardı ve ben birden hadi yarın Kapadokya‘ya gidelim dedim. Yabancı arkadaşımız Natalie hariç herkes saçmalama nasıl olur 5-6 saat karayoluyla gitmemiz sürer gibi itirazlarda bulundular ama ben çoktan internetten Antalya’dan Kapadokya’ya en kısa yollu ulaşım seçeneklerini araştırmaya başlamıştım. İnternette birkaç otobüs ve araç kiralama alternatiflerinden sonra gözüme Antalya’dan Kapadokya’ya helikopterle uçuş diye bir yer ilişti ve işte dedim bu olabilir. Fiyatın çok pahalı olmamasını ve Antalya’dan Kapadokya’ya helikopterle gerçekten gidebileceğimizi umarak helikopter firmasını aradım.

Antalya’dan Kapadokya’ya helikopterle uçuşun ne kadar sürdüğünü ve diğer tüm bilgileri aldıktan sonra arkadaşlarımla paylaştım ve hepimiz için uygun olduğundan işlemlerimizi yaptırdık. Hepimizi büyük bir heyecan kapladı, aniden Kapadokya’ya gitmeye karar vermiştik ve üstelik Antalya’dan Kapadokya’ya helikopterle uçarak gidecektik. Ertesi gün helikopter firmasının bizim için gönderdiği özel araç gelip bizi otelimizden aldı ve helikopter pistine gittik. Hepimizde büyük bir heyecan ve şaşkınlık vardı, hiçbirimiz daha önce helikoptere binmemiştik. Helikopterle uçmak gerçekten çok keyifliydi. Havadan her yeri gezerek ve bir sürü manzara fotoğrafları çekerek çok kısa sürede Kapadokya’ya ulaştık. Bu şekilde Kapadokya’yı gezmek için bol bol zamanımız oldu ve normalde karayoluyla yapılan yolculuğun yorgunluğu olmadan son derece dinç bir şekilde aynı gün otelimize geri döndük. Dönüşte de uçuşumuz boyunca bol bol manzara fotoğrafları çektik. Antalya’dan Kapadokya’ya helikopterle uçmak en az Kapadokya’yı gezmek kadar keyifliydi. Hatta yolculuk yapmaktan ziyade helikopterle Antalya’dan Kapadokya’ya uçmak havadan gördüğümüz yerler açışından nerdeyse turistik bir tur niteliğindeydi.